Online kunstveilingen organiseren

Het beeld dat bij de meeste mensen naar bovenkomt bij het woord kunstveiling is een plaatje van rijke mensen die miljoenen bieden voor beroemde kunstwerken. Dit heeft te maken met films en series waarin er een scene zich afspeelt op een kunstveiling met hele rijke mensen. Er worden echter ook veilingen gehouden met kunst die betaalbaar is voor mensen met een gemiddeld inkomen. Het is een trend om deze kunstveilingen online te organiseren.

Benadering deelnemers online kunstveilingen

Om deel te nemen aan een kunstveiling hoef je tegenwoordig de deur niet meer uit. Er zijn meerdere online kunstveilingen te vinden op het internet. Wanneer je een passie hebt voor verschillende soorten kunst, is het een idee om een website te starten en als intermediair te functioneren tussen verkopers en kopers van kunst.

Daarvoor moet je handig met computers zijn of de website door iemand anders laten verzorgen. Je kunt ook delen inkopen die je nodig hebt voor een goede organisatie van de online kunstveiling. Zo kun je bijvoorbeeld door lime-technologies.nl een CRM-systeem laten maken. In dit systeem kun je informatie over de deelnemers van de online veiling invoeren. De medewerkers van lime-technologies.nl zijn erin gespecialiseerd om een geheel aangepast CRM-systeem te maken.

Het gaat daarbij van contactgegevens tot de kunststroming waar de deelnemer van houdt. Hierdoor is het mogelijk om bij toekomstige online veilingen de deelnemers die vermoedelijk geïnteresseerd zijn gemakkelijk te benaderen.

Lay-out website voor online kunstveiling

Afhankelijk van het aanbod dat je met de online kunstveiling weergeeft, kun je de website ordelijk houden door indeling in verschillende categorieën kunst en/ of stromingen in de kunst.

Uiteraard dienen er duidelijke en spectaculaire foto’s van de kunstwerken op de website te staan. Mensen bieden namelijk naar aanleiding van deze foto’s en dat moet dan aanvoelen of ze het kunstwerk in het echt kunnen bewonderen.

Op de website zal ook heldere informatie moeten staan over de regels van het bieden, de betalingen en levering van het kunstwerk. Bovendien is het van belang dat het bieden zelf gemakkelijk gaat en het direct zichtbaar is wat tot op dat moment het hoogste bod is. De deelnemers moeten in één oogopslag kunnen zien hoelang er nog geboden kan worden. Omdat er sprake van een tijdslimiet is, is het wenselijk dat de informatiedetails over het kunstwerk overzichtelijk gepresenteerd wordt.

mts_magxp